„Po co bobry budują tamy?”

– książka, która odkrywa
prawdziwe tajemnice przyrody

Zamów książkę Dodano do koszyka Bóbr
bobrright

Dlaczego warto?

  • Piękne, realistyczne ilustracje
  • Przyjazna dla dzieci z dysleksją
  • Proste definicje dla dorosłych czytających dzieciom
  • Pomoc dydaktyczna na zajęcia o przyrodzie i ekologii
  • Merytoryczna weryfikacja naukowca
  • Aktualne tematy: woda, susza, retencja
po co bobry mockup 2

„Po co bobry budują tamy?”

Książka dla dzieci – fascynująca opowieść o bobrach, wodzie i ekosystemach, oparta na rzetelnej wiedzy

Wymiary: 210 x 210
Liczba stron: 20
Oprawa: twarda
Rok wydania: 2025
Autor: Agnieszka Hobot
Ilustracje: Ewelina Oleksiak

Zamów książkę Dodano do koszyka Bóbr
back2

FAQ — najczęstsze pytania

Dla jakiego wieku przeznaczona jest książka?
Książka została stworzona z myślą o dzieciach w wieku od 5 do 8 lat.
To czas, gdy dzieci zadają coraz więcej pytań o otaczający je świat, rozwijają umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego i zaczynają rozumieć bardziej złożone zjawiska przyrodnicze.
„Po co bobry budują tamy?” odpowiada na tę naturalną ciekawość – w sposób dostosowany do możliwości percepcyjnych dzieci na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Czy książka ma walor edukacyjny?
Tak, książka ma wyraźny walor edukacyjny i została zaprojektowana tak, aby wspierać:

  • zajęcia z przyrody, edukacji ekologicznej i edukacji wczesnoszkolnej,
  • lekcje biblioteczne i projekty szkolne związane z ochroną środowiska,
  • budowanie świadomości ekologicznej już od najmłodszych lat.
Treści przedstawiono w formie ciekawej opowieści, opartej na rzetelnych faktach przyrodniczych, bez moralizowania czy uproszczeń.
Czy książka zawiera trudne pojęcia?
Tak, w książce pojawiają się wybrane pojęcia, które mogą być nowe dla dzieci (takie jak inżynier, retencja czy ekosystem).
Zostały one specjalnie oznaczone i wyjaśnione w prostych, klarownych definicjach — przeznaczonych do przeczytania przez dorosłego (nauczyciela, opiekuna, rodzica) w trakcie lub po wspólnej lekturze.
Dzięki temu książka:

  • rozwija słownictwo i rozumienie procesów przyrodniczych,
  • wspiera naturalną naukę przez rozmowę,
  • zachęca do zadawania pytań i samodzielnego myślenia.
Czy książka jest odpowiednia dla dzieci z dysleksją?
Tak, książka została przygotowana z myślą o potrzebach dzieci z dysleksją oraz tych, które uczą się czytać wolniej.
W projekcie uwzględniono:

  • specjalnie dobraną czcionkę o wysokiej czytelności,
  • odpowiedni rozmiar liter i interlinię,
  • przejrzysty układ tekstu na stronie (krótkie akapity, dużo przestrzeni),
  • spójną kolorystykę i brak rozpraszających elementów tła.
Dzięki temu lektura jest komfortowa i nie obciąża poznawczo dzieci z trudnościami w czytaniu.