
„Po co bobry budują tamy?”
– książka, która odkrywa prawdziwe tajemnice przyrody
Dlaczego warto?
- Piękne, realistyczne ilustracje
- Przyjazna dla dzieci z dysleksją
- Proste definicje dla dorosłych czytających dzieciom
- Pomoc dydaktyczna na zajęcia o przyrodzie i ekologii
- Merytoryczna weryfikacja naukowca
- Aktualne tematy: woda, susza, retencja
„Po co bobry budują tamy?”
Książka dla dzieci – fascynująca opowieść o bobrach, wodzie i ekosystemach, oparta na rzetelnej wiedzy
Wymiary: 210 x 210
Liczba stron: 20
Oprawa: twarda Rok wydania: 2025
Autor: Agnieszka Hobot
Ilustracje: Ewelina Oleksiak
FAQ — najczęstsze pytania
Dla jakiego wieku przeznaczona jest książka?
Książka została stworzona z myślą o dzieciach w wieku od 5 do 8 lat.
To czas, gdy dzieci zadają coraz więcej pytań o otaczający je świat, rozwijają umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego i zaczynają rozumieć bardziej złożone zjawiska przyrodnicze.
„Po co bobry budują tamy?” odpowiada na tę naturalną ciekawość – w sposób dostosowany do możliwości percepcyjnych dzieci na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
To czas, gdy dzieci zadają coraz więcej pytań o otaczający je świat, rozwijają umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego i zaczynają rozumieć bardziej złożone zjawiska przyrodnicze.
„Po co bobry budują tamy?” odpowiada na tę naturalną ciekawość – w sposób dostosowany do możliwości percepcyjnych dzieci na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Czy książka ma walor edukacyjny?
Tak, książka ma wyraźny walor edukacyjny i została zaprojektowana tak, aby wspierać:
- zajęcia z przyrody, edukacji ekologicznej i edukacji wczesnoszkolnej,
- lekcje biblioteczne i projekty szkolne związane z ochroną środowiska,
- budowanie świadomości ekologicznej już od najmłodszych lat.
Czy książka zawiera trudne pojęcia?
Tak, w książce pojawiają się wybrane pojęcia, które mogą być nowe dla dzieci (takie jak inżynier, retencja czy ekosystem).
Zostały one specjalnie oznaczone i wyjaśnione w prostych, klarownych definicjach — przeznaczonych do przeczytania przez dorosłego (nauczyciela, opiekuna, rodzica) w trakcie lub po wspólnej lekturze.
Dzięki temu książka:
Zostały one specjalnie oznaczone i wyjaśnione w prostych, klarownych definicjach — przeznaczonych do przeczytania przez dorosłego (nauczyciela, opiekuna, rodzica) w trakcie lub po wspólnej lekturze.
Dzięki temu książka:
- rozwija słownictwo i rozumienie procesów przyrodniczych,
- wspiera naturalną naukę przez rozmowę,
- zachęca do zadawania pytań i samodzielnego myślenia.
Czy książka jest odpowiednia dla dzieci z dysleksją?
Tak, książka została przygotowana z myślą o potrzebach dzieci z dysleksją oraz tych, które uczą się czytać wolniej.
W projekcie uwzględniono:
W projekcie uwzględniono:
- specjalnie dobraną czcionkę o wysokiej czytelności,
- odpowiedni rozmiar liter i interlinię,
- przejrzysty układ tekstu na stronie (krótkie akapity, dużo przestrzeni),
- spójną kolorystykę i brak rozpraszających elementów tła.